Nu door de champagnestreek. - Reisverslag uit Châtillon-sur-Seine, Frankrijk van Henny en Leo Voogt - WaarBenJij.nu Nu door de champagnestreek. - Reisverslag uit Châtillon-sur-Seine, Frankrijk van Henny en Leo Voogt - WaarBenJij.nu

Nu door de champagnestreek.

Door: hennyenleo

Blijf op de hoogte en volg Henny en Leo

16 Augustus 2011 | Frankrijk, Châtillon-sur-Seine

05-08 Rustdag in Bar-le-Duc, lekker uitslapen, prima ontbijt en stadje bekeken. In de Orange-winkel 2 pre-pay kaarten gekocht. Eén voor Dien en Piet en één voor ons. Makkelijk om onderweg elkaar te bereiken tegen beperkte kosten.
(Achteraf valt het toch nog tegen, opwaardeerkaart is max 14 dagen geldig of je nu belt of niet. Wat een oplichters!!)
De wekelijkse anzichtkaart voor mama gekocht en verder ontspannen.
's Avonds kontakt met Dien en Piet gehad over onze ontmoetings-plaats. Het wordt Louvemont.
07-08 Gelopen naar Louvemont. Wij waren er als eerste en een kwartiertje later kwamen Dien en Piet aanrijden. Een prettig weerzien.
08-08 Louvemont - Nully.
09-08 Nully via het leuke stadje Bar-sur-Aube naar Bayel.(glasblazerijen)
10-08 Bayel - Gevrolles. Bijna de hele dag langs dezelfde weg gelopen. Wel een triest moment meegemaakt: In de greppel naast de weg lag een dode das, die aangereden was. 11-08 Zeer mooi weer. Gevrolles - Chatillon-sur-Seine. Ja, dat is de Parijse Seine, maar nog heel erg smalletjes. Wel een prestatie geleverd, want wij hadden de verkeerde kaart meegenomen. Na 30 km waren wij toch weer op onze camping terecht gekomen.
12-08 Chatillon-sur-Seine - Cerilly. Met goede moed vertrokken in ons zomertenue. Na 9 km lopen kwam er een enorme bui op ons af en hebben wij ons laten ophalen. Een domper op een dag, die zo mooi begon.
13-08 Een rustdag. Chatillon-sur-Seine bekeken en er was ook een grote brocante. Ook nu was er niets van onze gading bij. 's Avonds een wielerwedstrijd rond de camping bekeken van 20 tot 21.30 uur.(= tot zonsondergang)
14-08 Vandaag vanaf ons afgebroken punt(Cerilly) ruim 30 km gelopen naar Ancy la Franc met 2 keer een nat pak.
NOG EVEN DIT: Niet meer zoeken naar een hotel of B&B, maar fijn om in/bij het rijdende Hotel-Restaurant van DiPi te zijn. Een super uitkomst!!!

• 16 Augustus 2011 - 20:56

Brigitta:

Hallo Henny en Leo

Wat leuk dat de foto's te zien zijn!
    Blijf me verbazen over jullie prestaties, ik vond het met de auto al zo'n eind. Fijn dat alles zo goed gaat en heerlijk dat jullie nu steeds lekker kunnen bijkomen bij Dien en Piet!
    Veel wandelplezier verder en ik blijf jullie graag volgen.
    dag kanjers, succes en lieve groeten van Brigitta

ps Jullie wijn staat te pronken op de kast en trekken we open als jullie aangekomen zijn, dus zet hem op!!!:)

• 16 Augustus 2011 - 21:00

Leo :

De plaatjes staan er nu ook op! zie "Fotoboek"

• 16 Augustus 2011 - 21:10

Sander :

Hallo luitjes,
    Kan niet wachten om jullie weer te zien, over een klein weekje gooien we de croma vol met mooi weer, luiers en andere babytroepies en komen jullie kant op. We nemen de bbq van Dien en Piet mee en Sandra gaat yucas kopen om mee te nemen zodat we heerlijk yucas fritas kunnen maken voor bij de bbq.
    Eindelijk vakantie! Ik loop graag een dagje mee! In (al) jullie voetstappen van deze tocht treden doen we waarschijnlijk pas zodra Sandra en ik met pensioen gaan; over 33-35 jaar dus als het aan de bazen van het huidige Nederland ligt. Ha! Dan is Mia dus ongeveer zo oud als wij nu zijn, ongelooflijk.
    Iedereen die ik spreek op mijn werk (van jong tot oud) is vol ontzag en heeft heel veel waardering voor wat jullie aan het doen zijn. Helemaal vanaf huis naar Santiago, dat doen er echt niet veel! Grote prestatie, alom respect, en dus heel bijzonder!!
    Goed, de laatste loodjes voor mij dus deze week, maar ze wegen niet zwaar meer, de kogel is door de kerk. Eerst maar eens (welverdiend) op vakantie dacht ik zo en dan voorbij de horizon kijken.
    Groet, Sander

• 17 Augustus 2011 - 06:56

Aaltje Westen:

Lieve mensen, dank voor het mooie reisverslag. Veel succes verder. Groeten van Alice.

• 17 Augustus 2011 - 11:11

Ruben Worrell:

Ruben heeft vast plannen gemaakt voor als hij met pensioen is. Dan gaat hij ook wandelen. :-)

Groetjes van Ruben,
    Antoinette van der Haagen

• 17 Augustus 2011 - 11:12

Luc:

Nu snap ik waarom jullie pas in november in Santiago zijn. Jullie gaan natuurlijk de komende weken helemaal los op de champagne. Proost!!!!!

• 17 Augustus 2011 - 17:06

Lucy Heslenfeld:

Ha Leo en Henny,
    Ik volg jullie verslagen met plezier en denk vaak aan jullie, hoe het moet zijn om nu alweer een week of 6 (bijna) elke dag je traject te wandelen. Prachtige foto's hebben jullie ook geplaatst!
    De koorrepetities zijn weer begonnen, dus we missen je nu extra, Henny! Eén voordeel: als er iets mis gaat geven we gewoon jou de schuld! Lekker makkelijk!
    Zet 'm op, hou vol, geniet er van! Enneh.... zing af en toe een liedje voor ons (en denk aan je buikademhaling!).
    Groeten, Lucy

• 17 Augustus 2011 - 18:28

Tessa:

Hallo Henny en Leo,

Erg leuk om bij al jullie verhalen nu ook foto's te zien! Dan lees je niet alleen over de mooie plaatsen waar jullie langskomen, maar kunnen we ook een beetje meegenieten!
    Het klinkt al zover, de Champagnestreek... Maar ook realiseer ik me tegelijkertijd dat Frankrijk nog een flink eind is om te doorkruisen.
    Ik wens jullie alle goeds en blijf genieten van alle mooie mensen/routes/slaapplaatsen... onderweg.

Groeten, Tessa
    En eh Henny.... Heb je al een leuk idee voor onze eerste weeksluiting??? ;)

• 17 Augustus 2011 - 18:48

Luuk En Marry:

We volgen jullie reis 'op de voet' (d.m.v. een gedetailleerde kaart van Frankrijk. Hele mooie foto's!
    Fijn dat jullie 's avonds geen onderkomen hoeven te zoeken. We hopen dat jullie zo voorspoedig blijven lopen. Groet en liefs.

• 20 Augustus 2011 - 13:56

Lizge En Gulay:

hoi Henny,
    Lizge heeft jou gemist.
    we hebben samen jullie fotos gekeken.heel erg leuk.
    veel plezier met jullie reis.

gr. gulay en lizge

• 21 Augustus 2011 - 17:41

Milena:

Hallo Henny en Leo!
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie het zo goed doen, erg knap!!!

Ik ben inmiddels al 2 weken terug in Nederland na een lange vakantie in Colombia en Ecuador. Wij hebben een fijne tijd gehad met mijn familie, het was erg gezellig. Wij hebben veel nieuwe plekken gezien en veel genoten van het mooie weer.

Vorige week is de school weer begonnen! Ik heb het lokaal iets anders ingericht...Je moet snel komen kijken als je terug bent. Ik ben super blij met de spullen die je achter hebt gelaten (boeken, materialen, enz). Heel erg bedankt!!

De kinderen hebben het vaak over jou en wij denken vaak aan jou.

Veel plezier en ga zo door!!!

Groetjes, Milena

• 21 Augustus 2011 - 18:52

Map En Jan:

Aan de temperatuur te zien hebben jullie nu beter weer gekregen. isschien wel wat te warm af en toe? Maar na dinsdag wordt het iets minder warm bij jullie, althans volgens Weeronline.
    We hebben recent de verjaardagen van Demi en Britt gevierd. Gisteren, zaterdag 20-8-11, was het verjaardagsfeestje van Britt die vrijdag 19-8 3 jr. is geworden en de week ervoor vierden we de eerste verjaardag van Demi in Den Bosch. Gezellig, al die kleintjes over de vloer!
    Jullie zijn nu zes weken op pad. Nog geen heimwee naar Woudenberg? Gelukkig zijn Dien en Piet nu in de buurt. Hebben ze een hotelketen opgestart? Leuke Franse naam, Dipi!
    Alles loopt verder goed hier. Vanavond de containers weer aan de weg, dus we gaan een nieuwe week in. 't Is hier redelijk weer, maar niet constant. Dit weekend lekker warm, daarna weer wat minder. Sander en Sandra en Mia gaan volgens plan morgen ook op weg, dus die zien jullie binnenkort ook weer.
    Succes en veel wandelgenoegen en hartelijke groeten.

• 22 Augustus 2011 - 06:37

Sierd Smit:

Beste Henny en Leo,

Prachtig om deze verslagen te lezen. Knap wat jullie presteren. En mooie beschrijvingen om te lezen. Inspirerend.
    Leo, nog even voetbaltechnisch: ik kan toch niet inloggen. En bij het toernooi afgelopen zaterdag heeft onze G1 6 punten gehaald.

Succes verder, en vooral ook veel plezier.

• 22 Augustus 2011 - 17:43

Wilma En Peter:

Hallo Henny en Leo,

We zijn net terug van 4 weken Frankrijk. Daar hadden we geen internet, dus hebben we jullie niet kunnen volgen. We hebben wel regelmatig tegen elkaar gezegd "waar zouden ze ergens zitten"?
    Nu thuis hebben we met veel plezier jullie reisverslagen gelezen.
    Wij hebben zelf in Frankrijk ook een paar pittige wandelingen in de bergen gemaakt, maar dat was dan maar voor een dagje en zonder zware rugzak. Alle respect dat jullie iedere dag zo'n afstand afleggen.
    We heben in de Morvan aan een SdC-route gestaan op de camping, maar op dat moment waren jullie nog niet zo ver....
    Heerlijk voor jullie dat Dien en Piet er nu zijn voor de fourage! Doe ze de hartelijke groeten.
    Veel succes de komende dagen en we kijken alweer uit naar het volgende verslag.

Groetjes,
    Wilma en Peter.

• 22 Augustus 2011 - 21:05

DiPi 22 Aug:

In Luzy (F) Met deze temperatuur (35.5 graden) is het wel buffelen geblazen. Na 8x verkassen weten we in ieder geval en eindelijk hoe de tent opgevouwen moet worden..... (scheelt weer wat transpiratie); de taak van de kwartiermakers word meer en meer duidelijk.

• 23 Augustus 2011 - 20:14

Paula:

Bedankt voor de champagnekaart voor mijn verjaardag! Ik ben uit eten geweest met vrienden en familie, was erg gezellig en het eten was prima. Het restaurant heet ook De Gezelligheid en ligt aan de Leusderhei.
    Leuke foto's van jullie tocht, trouwens. Als ik weer eens loop te stressen, zou ik best willen ruilen met jullie. Ik zie het al helemaal voor me, lekker in de schaduw of onder de hete Franse zon, wandelend over de stoffige Franse wegen. Het onweer is hier net weer voorbijgetrokken en het is even droog.
    Donderdag ga ik bij Annemarie de viering van 25 september plannen. Voor de doop van Nina op 11 september is alles al rond, dat heb ik via de mail kunnen regelen. Er ligt een intekenlijst op het koor voor een etentje op 5 of op 19 november. Zijn jullie dan al weer terug of weet je dat nog niet?
    Groetjes

• 23 Augustus 2011 - 20:36

Hailey En Monica:

Hallo,

wat leuk om alle verhalen te lezen van jullie reis.
    Hailey is juf Henny nog niet vergeten.. Komt nog steeds ter sprake haha.
    Wensen jullie nog veel plezier en geniet van deze geweldige ervaring.

groetjes van Hailey en Monica

• 25 Augustus 2011 - 20:30

Abeltje:

Lieve Henny en Leo,
    Wat heerlijk om jullie tocht zo een beetje te volgen. We vertellen het de kindjes ook maar dat wordt niet elke keer "opgenomen". Geniet, groetjes Abel, Marijn,Kjell, Florin en Thomas

• 26 Augustus 2011 - 11:19

Julian En Henriette:

Lieve juf Henny, wat ben je goed aan het wandelen. Ik vond je heel lief toen ik net op school was!
    groetjes van Julian (en zijn mama!)

• 28 Augustus 2011 - 10:30

As En Corrie:

Lieve Henny en Leo,

Hier ook een berichtje van ons. Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van Rogier.
    Zijn Sander, Sandra en Mia al bij jullie geweest? Zal wel heerlijk zijn om ze weer even te zien.
    Leuk om jullie zo te volgen, via het reisverslag en de foto's. Zo zijn jullie toch nog een beetje bij ons.
    Gisteren zijn we naar de 60e verjaardag van Leo (van Ingrid) geweest en ik ben ook naar het 1e lustrum van de bibliotheek geweest. Dus vandaag lekker uitrusten. Ronnie en Lotte zitten in Toscane en gaan ook Florence en Sienna bezoeken. Mirre en Job zijn allebei weer naar school. Mirre is voorzichtig begonnen met lezen en rekenen en Job heeft hele verhalen over groep 1.
    We wensen jullie nog heel veel wandel plezier en hopelijk hebben jullie beter weer dan hier in Nederland, want het komt momenteel met bakken tegelijk naar beneden.
    Lieve groeten aan Dien en Piet en natuurlijk aan jullie.
    Corrie en As

• 28 Augustus 2011 - 18:44

Berry En Caroline:

Hoi Leo en Henny,

Wat een prachtige verhalen. Dit neemt niemand jullie meer af! Onze vakantie zit er al weer even op en het "gewone" leven is een feit. Als je de verslagen leest, dan krijg je zelf ook kriebels om iets vergelijkbaars te ondernemen. Wat een levenservaring doe je zo op. Een prachtige prestatie en we wensen jullie nog vele mooie belevenissen en gezonde kilometers. We blijven jullie volgen(Zei het op afstand :-) ). Groetjes Berry en Caroline.

• 31 Augustus 2011 - 18:21

DiPi 31 Aug:

In Noiretable na 4 nachten Le Mayet. Campinglokaties op Gr 3 route worden zeldzamer. Omwegen noodzakelijk; ook van geplande wandelroute zal afgeweken moeten worden. Vandaag weer zomers dag maar front met veel regen en onweer passeert om 1800 uur. Hoppon langzaam zuidelijker.

• 01 September 2011 - 20:16

Manon:

Henny en Leo,

Wat zijn jullie al ver zeg.
    En wat zien jullie mooie dingen!
    Het is misschien een late reactie van mijn kant. Maar uit het oog is niet uit het hart hoor!
    Denk nog dagelijks aan je! Ik moest afgelopen dinsdag weer een eerste spelles geven en ik mis nog steeds jouw kennis van een degelijke spelles, Henny.
    Wie niet wandelen wil, wie niet wandelen wil.....
    Hoop dat er nog veel moois op jullie pad ligt.

Liefs uit Amersfoort.