We lopen Frankrijk in! - Reisverslag uit Bar-le-Duc, Frankrijk van Henny en Leo Voogt - WaarBenJij.nu We lopen Frankrijk in! - Reisverslag uit Bar-le-Duc, Frankrijk van Henny en Leo Voogt - WaarBenJij.nu

We lopen Frankrijk in!

Door: hennyenleo

Blijf op de hoogte en volg Henny en Leo

05 Augustus 2011 | Frankrijk, Bar-le-Duc

Vr.22 juli hebben we 28 km gewandeld van Tienen naar Egheeze. Daar was geen B&B dus besloten we de bus naar Namen te nemen. We moesten wel 2 uur wachten, voordat de bus vertrok. Om van de nood een deugd te maken aten we bij een echte Italiaan een overheerlijke pizza. De volgende dag gingen we met de bus terug naar Egheeze om vandaar naar Namen te wandelen.(18 km) Zondag 24 juli een rustdag in Namen.
Maandag 25 juli haalden we eerst een stempel bij het Bisdom in ons pelgrimpaspoort. Daarna op pad naar Anhee, waar we voor 2 dagen een hotel boekten.
Dinsdag 26 juli van Anhee naar Beauraing gelopen. (30 km)
We lopen door Dinant en drinken daar een heerlijke kop koffie, dit gebeurt niet zo vaak, omdat onze tocht meestal om dorpjes heen loopt en dan moet je voor koffie wel extra kilometers lopen en dat willen we niet.
Deze dag zonder zware rugzak gelopen.
De volgende dag 27 juli vroeg op, met de trein naar Beauraing en vandaar gelopen naar Petit Fays, in gezellig klein hotelletje van Vlamingen, die 4 jaar geleden in Wallonië zijn neergestreken, lekker gegeten en 's avonds bij de brandende open haard met alle gasten (bijna allemaal lid van een koor!) een glaasje gedronken.
Do 28 juli, vertrokken we naar Bouillon, een mooie tocht, het laatste gedeelte over de GR.EA (Eifel-Ardennen) prachtig, maar wel zwaar. Bergje op en bergje af.
Vr. 29 juli liepen we Bouillon uit met direct een heftige klim. Een groep Duitse wielrenners(sters) namen deze klim ook en hadden er net zoveel moeite mee als wij. Zij rijden van Keulen naar Parijs, om op zondag de finale van de Tour de France mee te maken. Deze dag, om precies 11.15 uur passeerden wij de grens met Frankrijk.(zie foto) ALWEER EEN MIJLPAAL!!
Bij het eerste dorpje dat we inwandelen valt het op dat dit dorpje een "Ville Fleurie" is. En meteen denken we terug aan de opdracht bij Juf Arlette bij Henny's afscheid over deze dorpen. We besluiten van alle dorpjes/stadjes met 1 tot 4 bloemen(=classificatie) foto's te maken. Deze foto's staan op de weblog.
In ons 1e hotel in Frankrijk kregen wij een mooie kamer, die 2 weken geleden geheel was vernieuwd. Het hotel heeft een prima keuken. Lekker dineetje voor 2 !!
Za 30 juli gewandeld naar Inor, een zeer gedateerd hotel, er was van alles mis. Ook dat kom je tegen.
Zo 31 juli gelopen naar Dun-sur-Meuse, onderweg een grote rommelmarkt bezocht. Leuk om te bekijken, maar niet zo onze smaak. In de Salle de Fête koffie gedronken met een croissant. (zie foto) In Dun-sur-Meuse kwamen Marleen en Rogier op hun terugreis van hun vakantie bij ons langs. Dat was een fijn en gezellig weerzien. We hebben samen gegeten en na een lekkere Senseo in de hotelkamer vertrokken zij weer naar huis. Om 1.30 uur kregen wij een smsje dat ze weer thuis waren.
Ma 1 aug liepen we een mooi pad door de bergen naar Romagne sous Montfaucon, waar een Amerikaans Ereveld is uit WO I. Heel indrukwekkend! (zie foto) In dat plaatsje dronken we koffie in een restaurantje van een NL-echtpaar. De eigenaar biedt ons de koffie gratis aan, omdat wij SdC-gangers zijn. Hij zei ook: "Wie de Ardennen goed doorkomt haalt Santiago!"
Hierna vervolgen wij opgetogen ons pad. Die dag wordt het steeds warmer, de beklimmingen zwaarder, maar niets houdt ons tegen.
De laatste dagen zien we veel activiteiten op de graanvelden, combines en tractoren met graan en stroo-rollen(zie foto) rijden af en aan, zelfs 's nachts gaat het werk door.
Di 2 aug een matig ontbijt. Onderweg op een kleine boerencamping de camelbag van Leo voor de 1e keer gevuld met 2 liter water. Dat was wel nodig. Want de temperatuur liep naar de 30°C. Op die camping ontmoetten we een Belgische schooljuffrouw uit het speciaal onderwijs, met leerlingen in de "apenjaren", wat staat voor pubertijd. Toen we in Clermont-en-Argonne kwamen was daar gelukkig een hotel.
Wo 3 aug op weg naar Evres, waar een B&B zou zijn, maar het was al volgeboekt. Dus liepen we door naar Vaubecourt met het idee dat als we daar geen slaapplaats konden vinden, wij een taxi zouden nemen naar Bar-le-Duc. Bij het overleggen kwam een vrouw naar buiten die vroeg wat wij zochten. Zij vertelde dat 10 huizen verderop een vrouw woont die mensen op weg naar SdC onderdak geeft. Zo kwamen wij aan bij Odile en Alain, een paar apart en ontzettend gastvrij. We werden binnengehaald met wijn en bier. In een prachtige kamer hebben we heerlijk geslapen. Odile was zo enthousiast dat zij honderd uit vertelde over wat wij nog allemaal op onze tocht zouden tegenkomen. Zelfs boeken over de reis liet ze ons zien. Een heel bijzondere ervaring.
Do 4 aug gingen wij vroeg op pad naar Bar-le-Duc.
Vr 5 aug een rustdag. Bij de Mac Donald werken we aan onze weblog.
SLOTNOOT: Het is leuk voor ons om jullie reakties te lezen, waarvoor natuurlijk onze dank. Op heel veel plaatsen hebben we geen Wifi gehad, vandaar dat wij niet iedere week, zoals ons plan was, de weblog kunnen bijwerken. Ook foto's kunnen we nog niet plaatsen, maar dat houden jullie nog te goed. Een hartelijke groet en leesplezier van ons.

• 05 Augustus 2011 - 13:22

Luc:

Als jullie in dit tempo doorbanjeren zijn jullie eind september in Spanje, haha.

• 05 Augustus 2011 - 20:31

Pim En Teuna:

Nu bijna 4 weken op pad en al zoveel aardige mensen ontmoet en geweldige indrukken opgedaan.
    Leuk zo jullie te kunnen volgen en mee genieten van jullie belevenissen! De Ardennen zijn jullie goed doorgekomen en hebben(hadden trouwens al!) er nu alle vertrouwen in dat Santiago gehaald wordt. Nog veel wandelplezier en we kijken uit naar de volgende mail.

groetjes
    Pim en Teuna

• 05 Augustus 2011 - 21:58

Martijn Steur:

Hahaha! Prachtig om te lezen hoor! Met name dat stukje over t bijzondere echpaar Odile en Alain. Jullie zullen t stiekem wel bescheurd hebben om die twee. Zo te lezen pittige wandeldagen gehad! Zet m op weer!!!
    Groetjes Martijn

• 07 Augustus 2011 - 09:08

Aaltje Westen:

Geweldig om jullie verslag te lezen; volg jullie op de kaart. Krijg er ook bijna zin in. Heel veel succes verder. Liefs van Alice Westen.

• 07 Augustus 2011 - 19:33

Map En Jan:

De eerste paar weken waren onwerkelijk en dachten we, gelet op jullie auto op de oprit,:
    Hé, Henny en Leo zijn ook thuis.
    Nu zitten jullie ongeveer 550 km. verder en dan lopend! Zou voor ons, meer gewend aan fietsen, toch zo'n acht dagen zwoegen op de pedalen zijn!
    Fijn, dat jullie het leuk hebben en fit blijven en ook rustdagen kunnen nemen. En straks met Dien en Piet in de buurt wordt het lopen ook wat lichter gelukkig. Plezier en succes!

• 09 Augustus 2011 - 07:50

DiPi:

Aansluiting gemaakt in Louvemont op 7 aug; cmpg Domaine du Le Buisson.

• 09 Augustus 2011 - 08:16

DiPi:

8 Aug verplaatsing vaar Soulaines-Dhuys; 2 overnachtingen op cmpg La Croix Badeau. Korte broek even in de kast! HeLe de ZuidWester op...

• 10 Augustus 2011 - 12:35

Rogier En Marleen:

Hoi hoi,

Jullie hebben de pas er goed in!! Ga zo door. Leuk om de verslagen te lezen.
    Was echt even leuk om jullie " in actie" te zien!
    Veel plezier met Dien en Piet op de campings en succes met het slapen op jullie luchtbedje :)

ps. vorige week hebben zijn wij te voet van Vathorst naar Woudenberg geweest om onze fietsen op te halen. Tijdens die wandeling nog meer respect voor jullie gekregen!!

Liefs Rogier en Marleen

• 12 Augustus 2011 - 19:44

DiPi 12 Aug:

Wegens ontbreken campings op dit deel van het traject, kleine wijziging op route noodzakelijk; in Chatillon/Seine kampement gedurende 4 dagen, w.o. 1 rustdag. Zijn we echt aan toe !

• 13 Augustus 2011 - 14:22

Paula:

Wat gaan jullie geweldig snel zeg!
    De tijd vliegt ook wel een beetje, maandag is de eerste repetitie van Rejoice al weer.
    Ik heb koffiebeurt, dan hebben we dat maar gehad. Vorige keer was ik het glad vergeten, toen stond Jannie er alleen voor.
    Straks gaat het weer regenen, hebben ze ons beloofd en morgen ook....
    Daar hebben jullie vast geen last van.

• 14 Augustus 2011 - 12:19

Silva:

Leuk om jullie zo te volgen!
    Gek hoor om zonder Henny en leo het schooljaar te beginnen, want wie moet nu het zandbakzand halen?? ;)
    tot snel!

• 15 Augustus 2011 - 08:51

Lia En Fred Strunk:

Wat een reis zeg, nou wij bewonderen jullie hoor. We weten wat 30 graden is, aan het strand liggend, maar dan nog wandelend!!!!

Wij blijven jullie volgen. Succes verder en tot mails Fred en lia

• 15 Augustus 2011 - 17:26

Wat Leuk!:

ik ziet net jullie avontuur te lezen, wat leuk allemaal !! en wat leuk dat jullie in de weg zo leuke mensen ontmoeten! veel gedaan he?
    Nou ik ben benieuwd naar jullie volgende avontuur!!
    Dikke kus van Mia en sandra.

• 15 Augustus 2011 - 18:38

Alfred, Iris En Abel:

Leuk om te lezen. Jullie maken wat mee elke dag. Succes en veel plezier!

• 15 Augustus 2011 - 20:46

Oscar:

Wens jullie veel sterkte en weinig regen, vanuit een zonnig Brazilië.
    Groeten aan de zigeuners, met de woonwagen.

• 16 Augustus 2011 - 20:00

DiPi 16 Aug:

Weersomslag stimuleert animo! Na regen en mist vandaag een prachtige dag. Verkast van Isle s/ Serein naar Avallon. Verblijven er 2 nachten op cmpng "sous Roche". De 2 randonneurs nemen er hun gemak van.